הפכתם עולמות, שילמתם ממיטב כספכם על לידים חדשים לקידום העסק שלכם, אז מה עושים עם לידים ישנים וכיצד מפיקים מהם את המיטב?

כמה דברים חשובים שאתם צריכים לדעת תחילה:

1. לידים ששילמתם עליהם ולא חשוב למי הם שלכם נקודה.

2. ליד הוא מצרך יקר ערך וניתן ואף רצוי לעשות בו שימוש מתמשך.

השלב הראשון – הפן החוקי

לפני הכל ודאו שהלקוחות שהשאירו לכם לידים אישרו לכם לשלוח להם מסרים חוזרים. רצוי לודא זאת ב-2 דרכים:

1. אישור תקנון – דף הנחיתה שלכם צריך להכיל קישור לתקנון בו יופיע סעיף המציין כי מתעניין אשר שולח פרטים (משאיר ליד) מאשר לכם שליחת מסרים נוספים בהמשך. מאחר ולא תמיד יש לכם שליטה על דפי הנחיתה מאחר וחברות הפרסום מפיצות אותו עבורכם בשיטות שונות, ודאו עם חברת הלידים על קיומו.

2. אישור אקטיבי של המשתמש לשליחת חומרים פרסומיים (מופיע בד"כ לפני כפתור השליחה בדף הנחיתה)

מה אסור?

אסור לשלוח דיוורים פרסומים שלא קשורים לחברה שלכם. השתמשו בלידים לצרכים שלכם בלבד.

השלב השני – הפן הטכני

אחרי שדאגתם לפן החוקי ודאו כי יש לכם גישה ללידים שמיוצרים עבורכם. בד"כ לידים נשמרים ומנוהלים במערכת ניהול לידים, המאפשרת לכם לצפות בפרטי הליד (שם, טלפון, אימייל) ומאפשרת לייצא את הרשימה הזאת לקובץ חיצוני לדוגמא קובץ אקסל.

צרו לכם רשימה של לידים המתעניינים במוצר שלכם. לידים יכולים להיות גם מתעניינים שהגיעו מהאתר, טלפונית או בכל דרך אחרת.

פתחו חשבון במערכת מקצועית המאפשרת שליחת דיוורים ו/או sms.

שימוש לב! ישנם גורמים בשוק שעושים שימוש חוזר בלידים שרכשתם מהם. כמובן שמדובר במעשה לא חוקי שיפגע באיכות הלידים שרכשתם במיטב כספכם. ודאו בחוזה כתוב שזה לא יקרה.

השלב השלישי – דברו עם הלקוחות שלכם

מתעניינים רבים לא יקבלו החלטה מיד אחרי התעניינותם במוצר שלכם, אך עובדה זו לא אומרת שהם לא יהפכו ללקוחות בעתיד – הכל תלוי בכם. המשיכו לקדם את המוצר שלכם, הנה כמה דרכים:

ניוזלטר חודשי – בנו לעצמכם דיוור תוכני שקשור למוצר שלכם כמובן ושלחו אותו לרשימה שלכם מדי חודש. שימו לב שהדיוור מכיל תכנים מעניינים, עדכונים, מבצעים וכ' ואינו שיווקי מדי.

עדכוני sms – השתמשו מדי פעם ב-sms קצר וענייני

Follow Up – אל תהססו להרים טלפון מדי פעם ללקוחות שעדיין לא החליטו, בעיתוי הנכון הם יהפכו ללקוחות.

 

לסיכום: ניתן ורצוי לעשות שימוש בלידים לאורך זמן ולהגדיל כך את ה ROI שלכם.