קשה להאמין אבל גיוס לידים היה קיים עוד לפני עידן האינטרנט. לפני שבכלל ידענו מהם דפי הנחיתה, רשימות תפוצה, דיוור ישיר, קמפיין ממומן בגוגל ופייסבוק השתמשנו בשיטות הישנות והטובות, לא פחות אגב. הפקת כנסים היא אחת השיטות "המסורתיות" והיעילות גם היום שיכולות להזניק את העסק שלכם קדימה עם לידים חדשים ואיכותיים.
חברות רבות כיום משתמשות בהפקת כנסים ככלי לגיוס לקוחות חדשים לעסק שלהם וזאת מתוך נקודת הנחה פשוטה, שקשר אישי בלתי אמצעי עם לקוחות פוטנציאליים הוא כלי ליצירת קשרים עסקיים ולקוחות חדשים.

אז איך זה עובד בפועל?

נניח שיש לכם עסק בתחום הציוד הרפואי ואתם מעוניינים למכור את המוצר שלכם לחברות או לאנשים רלוונטיים כגון רופאים, רוקחים, מרפאות פרטיות, בתי חולים פרטיים וכ'… המטרה שלכם היא להציג את המוצר שלכם בצורה הכי טובה ולגרום לקהל היעד להשתמש בו.
באמצעות הפקת כנסים, תוכלו להזמין את קהל היעד שלכם למפגש בו ייחשף למוצר ובמידה ויהיה מעוניין להשתמש בו, יוכל להשאיר לכם פרטים (ליד) להמשך התהליך.

אילו סוגי כנסים ניתן להפיק?

כנס יכול להתקיים במגוון פורמטים:
כנס מקצועי – כנס הכולל מספר נושאים הקשורים למוצר שלכם ומכיל בתוכו כמובן הרצאה על המוצר שלכם. לכנס כזה תוכלו להזמין בעלי מקצוע מהתחום שלכם וחברות המציעות מוצרים נוספים בתחום (לא מתחרים כמובן).
סדנה – כנס לימודי/מקצועי בו המשתתפים נוטלים חלק מרכזי או במילים אחרות מגיעים לסוג של השתלמות הקשורה למוצר שאתם מציעים. גם לכנס כזה רצוי להזמין מרצים/אנשי מקצוע מהתחום שלכם.
כנס השקה – דומה יותר לאירוע השקה שמטרתו להשיק את המוצר שלכם. כנסים כאלה יהיו משופעים יותר בחלק אומנותי ויכולים לכלול הופעה, סרטון וכ'.

מה לגבי עלויות?

הפקת כנסים לא מחייבת אותכם בהשקעת תקציב גדול… ניתן להפיק כנס בתקציבים קטנים יחסית, תוך יצירת שיתופי פעולה עם קולגות או חברות אחרות שגם להם יש אינטרס בקיום כנס כזה. חשיבה יצירתית ושימוש במשאבים העומדים לרשותכם יכולים לסייע לכם בשימוש בכלי שיווקי רב עצמה זה בשימוש באמצעים מינימאליים.

כיצד מייצרים לידים בהפקת כנס?

זוהי שאלה טכנית ויש עליה מספר תשובות:
איסוף לידים ידני – הקמת דוכן רישום בכניסה לכנס עם נציג שממלא את פרטי המשתתפים בכרטיסיה, טאבלט או מסך מגע.
איסוף לידים אוט' באמצעות אפליקציה ייעודית (לדוגמא אפליקציה שמאפשרת סריקת ברקוד והרשמה או אפליקציה מבוססת מיקום דרכה ניתן להירשם לרשימת התפוצה).

ומה עם הזמנות לכנס?

כמובן שצריך לגרום לקהל היעד להגיע לכנס וזו משימה לא פשוטה אך אפשרית:

  1. צרו event בפייסבוק והזמינו את קהל הלקוחות שלכם ברשתות החברתיות.
  2. הזמנות פרטיות לקהל רלוונטי.
  3. צרו קמפיין ממומן לשיווק הכנס.

לסיכום:

הפקת כנס היא שיטה יעילה ומוכחת לגיוס לידים חדשים ואיכותיים לעסק שלכם. חשיבה נכונה על שיווק ותוכן מעניין תביא קהל לא מבוטל של קהל יעד שיכול להפוך ללקוחות הבאים שלכם.