אין ספק שכל עסק צריך לידים חדשים. אבל כשמדובר בעסק צריך לבחון את עלות התועלת ROI של קמפיין לידים באשר הוא.

ROI – Return on investment

מדד ה ROI הוא המדד החשוב ביותר לכל עסק והוא למעשה בוחן את היחס בין ההוצאות לרווחים של החברה. במילים אחרות, האם ההשקעה הכלכלית באלמנטים שונים משתלמת.

אז בודקים ROI של קמפיין לידים?

בראש ובראשונה יש לחשב באופן ברור את הרווח של החברה מכל מתעניין שהפך להיות לקוח. לעיתים, ישנם סוגים שונים של לקוחות לדוגמא חברה שמספקת שירותים רגילים ושירותי פרימיום. כל חבילה מניבה לעסק רווח שונה וייתכן שלקוח מסוג מסויים יעלה לחברה יותר כסף.

רווח של חברה מלקוח כולל הוצאות שונות של החברה, כגון שכירות, תשלומים לעובדים, אדמיניסטרציה ועוד.

לאחר מיפוי סכום הרווח הסופי של החברה מכל לקוח הגיע הזן לחשב את עלות ההשקעה הכדאית בלקוח פוטנציאלי – ליד.

נניח שאני חברה שעוסקת בביטוח והרווח שלי מכל לקוח חדש הוא 400 ש"ח. כעת עליי לעשות את חישוב ההשקעה בפרסום המשתלמת לי.

בשלב הזה חשוב לקחת בחשבון שלא כל הלידים הופכים ללקוחות – הם בגדר מתעניינים. בעל עסק שמשקיע תקציב בפרסום לידים צריך לדעת מראש שחלק מההשקעה לא תניב לו לקוחות חדשים.

כעת עליי לחשב מהי עלות הליד בה אוכל לעמוד והכי חשוב להרוויח. הסטטיסטיקה מדברת על לקוח אחד מתוך 10 שסוגרים עסקה. בחישוב פשוט, אם עלות הליד שלי היא 40 ש"ח אז לא ארוויח ולא אפסיד מהפעילות. לכן במצב כזה עלות הליד צריכה להיות נמוכה מ-40 ש"ח.

כמובן שאחוז הסגירה משתנה מלקוח ללקוח… אם יש ברשותך מוצר ממש אטרקטיבי ואחוז הסגירה שלך גבוה הרבה יותר אודות למוקד מכירות מעולה ומוצר מנצח עלות ליד כזו תשתלם לך בהחלט.

לעיתים ניתן למדוד ROI רק לאחר תקופה ארוכה. לדוגמא מוסדות לימוד שמתחילים הרשמה 3 חודשים מראש או חברות השמה שצריכות להמתין 3 חודשים לפני קבלת התשלום. במקרים אלו יש לנהוג בזהירות ובסבלנות לפני שנכנסים להוצאות שלא ניתן לעמוד בהן, או במילים אחרות להפסד כלכלי.

אז איך עושים את זה נכון?

הדרך הטובה ביותר היא לעשות פיילוט לידים עם הספק. פיילוט יכול להיות על 10-100 לידים, תלוי בכם. בסופו ניתן לחשב את ההוצאה לעומת ההכנסה ולהבין האם משתלם לנו כבעלי עסק להמשיך להשקיע בערוץ הזה.

ואם זה לא עבד לטובתנו?

לא נורא העיקר שניסיתם ועכשיו אתם חכמים יותר. נסו להוזיל את עלויות הלידים באמצעות שימוש בערוצים שונים כגון קידום ממומן, קידום אורגני, לידים באמצעות שיטות שונות ועוד. לקריאה נוספת על מחירי לידים לחצו כאן>

אל תשכחו שלקמפיין לידים יש ערך מיתוגי, קיבלתם חשיפה ויכול להיות שלקוחות יחזרו אליכם בהמשך בעיתוי מתאים יותר מבחינתם.

טיפ: לפני שאתם רצים בטענות לספק הלידים ובדרישה להורדת העלויות זכרו שגם לו יש הוצאות לא מעטות והורדת מחיר הליד עבורכם עשויה להיות עסק לא כלכלי עבורו. בל לנסות תמיד אפשר…

בהצלחה!