טיוב לידים הוא תהליך בקרת איכות פשוט ללידים באמצעותו מוודאים את איכות הליד לפני העברתו ללקוח.

טיוב לידים הוא שלב נוסף באבולציה של שיטת הפרסום מבוסס תוצאות באינטרנט, בדגש על מודל לידים.

התהליך מתבצע כשרות שניתן על ידי משרדי פרסום/משווקים ללקוחות הקצה שלהם ומבטיח ככל הניתן תשלום של הלקוח על הליד האיכותי ביותר.

תהליך טיוב לידים מתבצע בשני אופנים:

סינון ידני – לידים עם פרטים שגויים ו/או לא מלאים (ספרה חסרה, אימייל לא שלם וכ')

טיוב טלפוני – שיחת טיוב מובנית שמתבצעת ע"י נציג/ה .

אז מה כולל תסריט השיחה?

תסריט השיחה הוא פשוט, קצר וקולע ואינו נועד למכירת המוצר/השרות של הלקוח. חשוב להוסיף לתסריט השיחה מקרים ותגובות שישמשו את המטייבת במקרה הצורך.

שימו לב! תסריט השיחה משתנה מלקוח ללקוח… אל תתעצלו, השקיעו כמה דקות מזמנכם לכתיבת תסריט שיחה לכל לקוח ואשרו תסריט זה עם הלקוח עצמו.

דוגמא לתסריט שיחה (הערות למטייב/ת בצהוב):

שלום,

מדברת ויקי מחברת XXX.

התעניינת בXXXXXXXXXXXXXXX?

אם הלקוח אומר שכן ממשיכים

אם הלקוח אומר שלא – מסיימים את השיחה

אם הלקוח לא ממש זוכר – השארת פרטים בתגובה לפרסום ששלחנו לך.

אני רק רוצה לוודא אתך כמה פרטים לפני שאני מפנה אלייך נציג של החברה עם פרטים נוספים.

מחכה לתגובה של הלקוח

מה שמך? (לוודא שם ושם משפחה)

אוקיי, מדובר ב XXXXXX (פרטי המוצר/שרות בכללי).

—שאלות נוספות יכנסו פה בהתאם לדרישות הלקוח—-

אם הלקוח אומר שלא – אוקיי אז הXXXXX לא מתאימה לך… שיהיה לך בהצלחה והמשך יום נעים

אם הלקוח אומר שכן – ממשכים לשלב הבא

אוקי, אני אדאג שנציג של החברה יחזור אלייך עם פרטים נוספים בקרוב.

תודה והמשך יום נעים

אם הלקוח שואל שאלות טכניות כגון נושאים כספיים וכ' –

אני ממשרד הפרסום ואני לא רוצה להטעות אותך, הנציג של החברה יוכל לענות לך על כל השאלות האלה

דאגו למטייב שלכם למערכת ניהול לידים נוחה בה יוכל לסמן לידים שטוייבו ולכתוב הערות של המתעניינים. מערכת ניהול לידים Leadpoint כוללת אפשרות טיוב לידים שלמעשה מאפשרת "עצירת לידים" אצלכם ושיגורם ללקוח רק לאחר שעברו טיוב. למד עוד>>

מהן סיבות הפסילה המקובלות בשוק?

ישנן מספר סיבות פסילת ליד בסיסיות:

1. פרטים שגויים

2. אין מענה (הלקוח ניסה להשיג את המתעניין ללא הצלחה, בד"כ מקובל "לוותר" לאחר 3-5 ניסיונות)

3. הכחשה – המתעניין מכחיש התעניינות במוצר.

4. התחרטות – המתעניין התחרט ואינו מעוניין עוד במוצר/שרות.

לקוחות מסוימים דורשים תהליך טיוב נוסף בו המתעניין צריך לעמוד בקריטריונים נוספים שהגדר הלקוח. חשוב לציין שככל שמספר הקריטריונים יהיה גדול יותר, יפסלו יותר לידים בטיוב. בנוסף, סיבות פסילה "נוקשות" יביאו גם הן לאחוז פסילה גבוה.

כמפרסם עלייך לקחת בחשבון מספר דברים:

1. אם מספר סיבות הפסילה גבוה מהרגיל ו/או אופי סיבות הפסילה עלולים להוריד את אחוז הלידים הטובים, עלות הליד עולה משמעותית.

2. גם לאחר תהליך טיוב לידים לקוח עלול לפסול לידים נוספים. אמנם, אחוז פסילה של לקוח לאחר תהליך טיוב לידים צריך להיות נמוך ולנוע באחוזים בודדים.

כמה עולה שרות של טיוב לידים?

כמובן שתהליך טיוב לידים מייקר את עלות הליד מאחר והושקעו בו מאמצים ואמצעים. מקובל בשוק להוסיף תשלום נוסף של 5-10 ש"ח לכל ליד מטוייב.

מי מתאים לביצוע תהליך טיוב לידים?

מאחר ומדובר בתהליך פשוט שלא מצריך ידע רב, חוץ מיכולת נחמדות, קול נעים וקצת יכולת אלתור למקרים חריגים הרי שכל אחד יכול לבצע טיוב לידים. שכרו עובד/ת נחמדים, זה יכול להיות אמא במשרה חלקית או סטודנט/ית לעבודה במשמרות שכן קצב הלידים משתנה. אם אתם חברה שמייצרת כמויות לידים, קחו עוב/ת במשרה מלאה.

האם ישנן חברות המספקות שרות זה?

בהחלט, ישנן מוקדי מכירות רבים בשוק הישראלי שישמחו לעשות עבורכם את העבודה במודל של תשלום לפי שעת עבודת טיוב או במודל של תשלום עבור טיוב לפי ליד.

פשוט חפשו בגוגל "חברות טלמרקטינג" והם ישמחו לעשות עבורכם את העבודה.

בהצלחה!