קמפיין לידים הוא מודל מבוסס תוצאות בפרסום דיגיטאלי. בקמפיין לידים הלקוח משלם למפרסם עבור תוצאות בלבד (לידים) בניגוד למודלים אחרים המבוססים על חשיפה. התגמול מוגדר מראש ומתבסס על מדדים שונים עליהם נדבר בהמשך.

כל עסק צריך לקוחות חדשים. מגוון האפשרויות להשגת מטרה זו הוא גדול וגדל עוד יותר בשנים האחרונות עם התפתחות מודלים שונים בעולם הפרסום הדיגיטאלי.

מודל לידים הפך פופלארי ויתר ויותר בשנים האחרונות בגלל החזר ההשקעה הכדאי (ROI). במילים אחרות, חברות ועסקים רבים הגיעו למסקנה שיותר כלכלי עבורם לשלם עבור פניה ולא "לזרוק" כסף על חשיפה לא אפקטיבית.

לפני שנציין מספר עקרונות לניהול קמפיין לידים אפקטיבי כמה מילים על מקורות הלידים. לידים ניתן לקבל ממספר רב של מקורות, חלקם בתשלום וחלקם בחינם. שטחי פרסום באתרים שונים, פרסום ממומן ברשתות חברתיות כגון פייסבוק ולינקדאין, אימייל מרקטינג הם דוגמאות למקורות בתשלום. פעילות ברשתות חברתיות כגון עמודים עסקיים, פורומים ווידאו ויראלי הם רק דוגמה קטנה למקורות לידים חינמיים.

תוכן תוכן ועוד תוכן

המסר השיווקי שלך הוא המפתח להצלחה בראש ובראשונה. מסר שיווקי טוב יהפוך את החזר ההשקעה שלך למשתלם ביותר.

    •  התאם את התוכן לקהל המטרה שלך.
    •  כתוב תוכן פשוט, ענייני וברור.
    •  השתמש בהנעה לפעולה ברורה.

קהל המטרה

לפני שאתה שופך כסף על פרסום ומתחיל לרוץ רצוי שתעצור רגע לחקור את קהל המטרה שלך. פניה לקהל מטרה ממוקד תייצר לך לידים איכותיים יותר. פילוח קהל המטרה צריך לכלול את הנקודות הבאות:

      •  גיל
      •  אזור גיאוגרפי
      •  תחומי עניין

חשוב לציין שיש כלים וחברות רבות שיכולות לסייע לך בפניה ממוקדת לקהל המטרה הרלוונטי. אל תהסס להשתמש בשרותים כאלה, הם יחסכו לך זמן והרבה מאוד כסף.

חשיפה

על מנת שהמסר שלך יגיע לקהל לקוחות פוטנציאליים אתה צריך לחשוף אותו בערוצים שונים. אל תשתמש בערוץ אחד, פצל את החשיפה במספר ערוצים גדול ככל האפשר על מנת שתוכל להגיע לקהל שלך ממקורות שונים.

אופטימיזציה

במהלך ניהול הקמפיין רצוי לעקוב אחר הסטטיסטיקות ולבצע אופטימיזציה אונליין. אל תחכה שהתקציב ייגמר, עצור רגע, נתח את הנתונים ותמקסם את התוצאות שלך. אז על אילו פרמטרים עלינו להסתכל במהלך ניהול קמפיין?

חשיפה, הקלקה, המרה – את הנתונים האלה תוכל לקבל מכל מדיה בה תבחר לפרסם. אם אתה רואה שהיחס נמוך, כלומר מספר האנשים שהקליקו על המסר שלך ביחס למספר האנשים שצפו בו (נמוך) תבין שישנה בעיה. יחסי החשיפה/הקלקה משתנים ממדיה למדיה ובגדול יחס חשיפה/הקלקה נמוך מ 3% הוא סימן לא טוב. אם כמות ההמרות (הלידים שקיבלת) נמוך ביחס לכמות האנשים שהקליקו על המודעה שלך כנראה שישנה בעיה נוספת.

מה הבעיות שיכולות להיות:

        •  מסר לא נכון.
        •  דף נחיתה לא מספיק טוב.
        •  מדיה לא מתאימה.

אל דאגה, את כל אלו ניתן לפתור ולשנות ורצוי במהלך הקמפיין ולא בסופו.

לסיכום: עקרונות אלו הם רק חלק קטן מעולם הפרסום הדיגיטאלי. הקפדה עליהם יכולה לשפר משמעותית את התוצאות שלכם ולגרום לתקציב שלכם לייצר לידים רבים יותר והכי חשוב, באיכות גבוהה יותר.

בהצלחה!