על content discovery platforms כבר שמעתם?

בשנתיים האחרונות נכנסו לחיינו פלטפורמות לקידום תוכן שיווקי המציעות לחברות להגדיל את תעבורת האינטרנט שלהם על ידי המלצות תוכן באתרים רלוונטיים שונים עם קישורים לאתר. תוכן ממומן מספק המלצות לכמה סוגי מדיה הכוללים תוכן אונליין, חדשות, וידאו ותוכן לנייד. מבחינת חברות פרסום רבות זוהי דרך יעילה ליצירת לידים עבור לקוחות.

אז איך זה בעצם עובד?

ההגיון העומד מאחורי השיטה הוא פשוט – קל יותר להעביר מסר פרסומי באמצעות תוכן שיווקי. כאשר הפניה ללקוח הפוטנציאלי אינה ישירה "ומאיימת" קל לו יותר להתחבר למסר ולשתף פעולה. במילים אחרות, העברת מסר שיווקי בדרך עקיפה היא יעילה יותר ביצירת לידים חדשים, בדגש על איכותיים.

שיטת התוכן השיווקי קיימת כבר שנים רבות אך רק בשנים האחרונות תפסה תאוצה באינטרנט. ודאי נתקלתם ב"פרסומות סמויות" בסרטים (סרטי ג'ימס בונד למשל) או בכתבות ומדורים ממותגים באתרי אינטרנט שונים.

אם בעבר המודל היה בשימוש של חברות עם תקציבים גדולים בלבד, הרי שהיום, פלטפורמות חדשות כמו outbrain ו – taboola שיכללו את המודל והפכו אותו לזמין עבור משתמשים קטנים.
outbrain

מודעות תוכן ממומן ניתן למצוא היום כמעט בכל האתרים, באתרים מובילים כגון yent, walla, mako ובאתרים פחות מוכרים וגדולים.

תוכן ממומן

דוגמא לתוכן ממומן באתר ynet

שימו לב! אין באפשרותם לבחור באילו אתרים תופיעו אך באפשרותכם לחסום אתרים שאינכם רוצים להופיע בהם.

 

כמה זה עולה?

בניית קמפיין לידים בשיטת התוכן הממומן יכולה להתבצע ב-2 מודלים:

תשלום עבור חשיפה/הקלקות – בדומה לשיטה של פרסום ממומן בגוגל, תשלום עבור כל הקלקה על התוכן שלכם. עלות הקליק מתומחרת גם בשיטה של גוגל, כלומר בשיטת המכרז. ככל שהמחיר שתציעו גבוה יותר כך גדלה החשיפה שלכם במדיה.
תשלום במודל לידים – חברות מסוימות מוכנות לבנות קמפיין תוכן ממומן במודל תשלום עבור כל ליד. כלומר, לוקחות על עצמן את התשלום עבור ההקלקות ומתמחרות, לכם הלקוחות, תשלום עבור כל ליד.

 

רלוונטיות

מודעות תוכן שיווקי עובדות בצורה די מתוחכמת… הן סורקות את המדיה ( Publisher) ומציגות את התוכן הממומן לפי רלוונטיות לעמוד הספציפי במדיה. כך למשל, תוכן ממומן על בר מים, יופיע במדור הבריאות של האתר.

חשיפה איכותית במחירים נוחים

שימוש בקמפיין תוכן ממומן יכול להעניק למותג שלכם חשיפה במדיות איכותיות ובמחיר שאתם יכולים לעמוד בו. אם בעבר הייתם צריכים להשקיע תקציבי ענק על מנת לקבל חשיפה באתר yent, הרי שהיום תוכלו להגדיר את תקציב החשיפה שלכם ועדיין להופיע באתר כזה.

איך מתחילים?

קמפיין תוכן ממומן פשוט מהבחינה הטכנית, אך אם ברצונכם לייצר לידים מקמפיין כזה תרצו להשקיע קצת יותר מחשבה או לחילופין להשתמש בשירותם של אנשי מקצוע. בגדול כל שעליכם לעשות הוא:

1. ליצור כתבת תוכן באתר או בבלוג שבבעלותכם
2. לפתוח חשבון מפרסם באחת הפלטפורמות שציינו
3. לצאת לדרך.

בהצלחה!