לידים חמים, לידים קרים, לידים בלעדיים, מולטי ליד ועוד! כל מה שאתם צריכים לדעת לפני שאתם סוגרים עסקת לידים.

על מנת ליישר קו נתחיל מהגדרה בסיסית של ליד:

פרטים של לקוח פוטנציאלי, המאפשרים לחברה, עסק או ספק של מוצר/שירות ליצור איתו קשר לצורך גיוסו כלקוח.

לפני שנתחיל נבהיר עקרון פשוט – סיכויי סגירת העסקה גדלים כאשר:

  • ככל שזמן הפניה ללקוח הפוטנציאלי (ליד) תהיה מהירה יותר.
  • ככל שהלקוח מעוניין יותר במוצר/שרות שלכם.
  •  

סוגי לידים הקיימים בשוק:

לידים חמים

לקוחות פוטנציאליים שהשאירו פרטים בדף נחיתה או באתר שלכם בזמן אמת. כלומר, קיבלתם את הליד ישירות ללא כל עיכוב או גורם מתווך שעשה שיחת מכירה עם הלקוח לפניכם. לידים חמים הם הלידים האיכותיים ביותר ותוכלו להשיג אותם מפרסום ישיר (פרסום ממומן בגוגל לדוגמא או קמפיין ייעודי במדיה).

לידים קרים

פרטי לקוחות פוטנציאליים שלא הביעו התעניינות ישירה במוצר/שרות שלכם. כיצד ניתן להשיג לידים כאלו?

  • רשימות של לקוחות שהתעניינו במוצר דומה. לדוגמא אם אתם משווקים של הוט, תשמחו לשים את ידכם על לקוחות שהתעניינו בחברת yes. ניתן לבקש רשימות כאלו מספקי הלידים והעלות נמוכה יותר בגלל איכות הליד.
  • רשימות מפולחות לפי פרמטרים שונים – ישנן חברות המציעות פרטי  לקוחות פוטנציאליים לפי פילוחים: מין, איזור מגורים, גיל, תחומי עניין ועוד. חשוב להבין שלקוחות אלו לא הביעו התעניינות במוצר שלכם ולכן יש לבנות תסריט שיחה טלפוני מתאים. עלות הליד זולה יותר כמובן.
  •  

לידים בלעדיים

לידים שמגיעים רק אליכם ולא מועברים לעוד מפרסמים במקביל. לא מעט ספקי לידים מוכרים לידים למספר מפרסמים במקביל, פעולה שמורידה את איכות הליד כמובן. חשוב לזכור! בסופו של דבר מדובר באנשים ולאנשים יש סף סבלנות מוגבל. ככל שיקבלו יותר שיחות מכירה כך יפחת הסיכוי שלכם לגיוס לקוח חדש.

טיפ: וודאו מול ספק הלידים שרכשתם לידים בלעדיים.

לידים מפוצלים (מולטי ליד)

ההפך מלידים בלעדיים. לידים אלו מועברים למספר מפרסמים במקביל, לעתים ללא מעט מפרסמים… שימוש בשיטה זו יקטין את הסיכוי שלכם לגיוס לקוח חדש ועלותם אמורה להיות זולה יותר משמעותית.

לידים מזוייפים

לידים של לקוחות פיקטיביים. לא מעט ספקי לידים פשוט ממציאים לקוחות פוטנציאליים או משתמשים ברשימות קיימות של אנשים שלא באמת התעניינו במוצר שלכם. שימו לב, פשוט בצעו בדיקת איכות לאחר קבלת כמות של 10-20 לידים מכל ספק.

לידים מטוייבים

חברות רבות מציעות שרות טיוב לידים, שמטרתו לשפר את איכות הלידים ולסנון לידים לא רלוונטיים לפני העברה למפרסם. טיוב לידים נעשה באמצעות שיחת טיוב טלפונית בה מוודאים את נכונות הלקוח הפוטנציאלי לקבל פרטים מהחברה וכי פרטיו הוזנו כראוי. לידים מטויבים הם טיפה יקרים יותר בגלל הפרוצדורה הזו. שימו לב! שיחת טיוב לא נכונה יכולה להטעות לקוחות פוטנציאליים. תאמו את פרטי השיחה עם ספק הלידים ואפילו בקשו להאזין לשיחות הטיוב המוקלטות בד"כ לצרכי מעקב.

לסיכום: השוק רווי במגוון סוגים של לידים. וודאו היטב אלו לידים אתם רוכשים מול הספקים ותמנעו מעצמכם בזבוז כסף וזמן יקר.