בעולם הפרסום הדיגיטאלי המשתנה במהירות מסחררת, עם טכנולוגיות חדשות אשר צצות מדי יום, מודלים, שיטות תמחור ועוד מושגים שאף אחד באמת לא מבין, יש עדיין מקום לשיטות המסורתיות או במילים אחרות לפרסום אופליין.

אז מהם לידים טלפוניים?

פשוט, לידים טלפוניים הם לידים שנוצרו באמצעות שיחת מכירה טלפונית.

איך עושים את זה?

זה נשמע פשוט, אבל על מנת לייצר לידים טלפונים איכותיים צריך להשקיע לא מעט זמן, מאמץ ובעיקר מחשבה.

 

שלב 1 – למי להתקשר?

הבסיס לכל העניין הוא לשים את היד על רשימת טלפונים רלוונטית של לקוחות פוטנציאליים למוצר/שרות אותו אתם מעוניינים לקדם. להשיג רשימה כזו זה לא עניין פשוט וניתן להשיג אותה במספר דרכים:

1. רכישה/השכרה מצד שלישי – מעטות החברות שיסכימו למכור או להשכיר לכם רשימת טלפונים איכותית. גם לאחר שמצאתם חברה כזו בדקו טוב את איכות הרשימה.

טיפ: בקשו כמות קטנה לבדיקה לפני רכישת רשימה.

2. צרו בעצמכם – בנו לעצמכם אתר או שניים, דף בפייסבוק, עמוד בלינקדאין וכ', קדמו אותם וגרמו ללקוחות פוטנציאליים להשאיר פרטים (כולל טלפון כמובן)

3. השתמשו בלידים קיימים – אם יש ברשותכם רשימת לידים בתחום דומה אתם בכיוון הנכון…

 

שלב 2 – מישהו צריך לעשות את העבודה…

אחרי שהנחתם ידכם על הרשימה הנכונה, פשוט הקימו מערך של 1,2 טלפנים עם אוריינטציה מכירתית, בנו תסריטי שיחה מתאימים וצאו לדרך. כמובן שלא בושה להתחיל במלאכה בעצמכם ולהתפתח לאט לאט.

שיחת המכירה צריכה להיות בנויה כך:

1. קישור – למה התקשרנו אלייך (ראינו שהתעניינת בעבר ב…. אז רצינו להציע לך….)

2. תיאור ההצעה

3. לקיחת פרטים נוספם במידת הצורך (אימייל, שם)

4. וידוא והסבר על המשך התהליך (אני מעבירה את הפרטים שלך ויחזור אלייך נציג של…)

מה לגבי איכות?

איכות לידים טלפוניים "נחשבת" טיפה פחות טובה מאחר והמתעניין לא נחשף לעמוד נחיתה עם פרטים ופעולת השארת הליד קצרה ולא זכירה. אני אחלוק על הדעה הזאת ואומר שלידים טלפוניים לא פחות איכותיים מלידים רגילים בהנחה ותהליך יצירתם נעשה בצורה הנכונה.

בנוסף, קמפיינים רבים לא ממירים טוב באמצעי המדיה השונים ודווקא לידים טלפוניים הם "המוצא האחרון" והטוב ביותר ללקוח.

למי זה מתאים?

לידים טלפוניים יכולים להתאים כמעט לכל לקוח. כמובן שליד טלפוני לא יתאים ללקוח שמבקש הרשמה לאתר שלו לדוגמא.

האם זה חוקי?

חוק הספאם חל גם על שימוש לא חוקי במספרי טלפון… ודאו שהרשימה בה אתם משתמשים מאושרת והנמענים אישרו קבלת חומרים פרסומיים מכם.

שימושים נפוצים בלידים טלפוניים

השימוש הנפוץ ביותר שנעשה כיום בלידים טלפוניים הוא בתחום הלימודים, כאשר "יועצי לימודים" למיניהם מציעים מסלולי לימוד שונים לרשימות של אנשים שהתעניינו בלימודים במוסד אחר.

חברות ביטוח וקופות חולים עושים גם הם שימוש בשיטה הזו.

מחירים

שורה תחתונה היא איכות – אם הלידים שלכם איכותיים המחיר יהיה רגיל, כלומר כמחיר ליד מכל מדיה אחרת. לקריאה נוספת בנושא מחירי לידים לחצו כאן>

טיפים נוספים:

1. ודאו עם לקוח הקצה שלכם שהוא מוכן לקבל לידים טלפוניים. לקוחות מסויימים לא אוהבים את הרעיון.

2. אם החלטתם לקחת את עניין האיכות צד אחד קדימה, שלחו לכל ליד טלפוני מייל אישור עם פרטים אודות המוצר בו התעניין.

3. עדיף שם טוב משמן טוב – הקפידו על איכות הלידים גם אם צריך להשקיע בכל שיחה יותר זמן.

בהצלחה!