מלאכת יצירת לידים קשה ויקרה נקודה. כל ליד = כסף בסופו של יום. נתקלתי בלא מעט חברות שלא מכבדות את העובדה הזאת ונוטות לפסול לידים שיוצרו בעמל רב. העבודה שלכם לא מסתיימת לאחר יצירת הלידים אלא ממשיכה בהגנה עליהם. במאמר זה נסקור מספר שיטות שיכולות לפגוע בלידים שלכם.

מהם הסיכונים שאורבים ללידים שלכם ברשתות השותפים השונות?

פסילה במרמה

רשתות שותפים מסוימות נוטות לדווח על לידים פסולים לשותפים בעוד אותם לידים אושרו על ידי לקוחות הקצה. כך מגדילה רשת השותפים את הרווח שלה מהלקוח ומנגד מקטינה את הרווחים שלכם מאותו קמפיין.

טיוב לא מקצועי

רשתות שותפים מסוימות לא שמות דגש על תהליך טיוב הלידים, בייחוד כשמדובר בכמויות לידים גדולות. טיוב לידים לא מקצועי יגדיל את אחוז הפסילה שלכם בכל קמפיין. לתזמון יש פה חשיבות גם כן… אם שיחת הטיוב תתבצע לאחר 3 ימים הסיכויים לפסילת הליד יגדלו. שיחת טיוב צריכה להיעשות מקסימום 24 שעות אחרי השארת הליד.

טיפ: השאירו פרטי בדיקה שלכם וחכו לשיחת טיוב על מנת לבחון את איכותה.

שימוש חוזר

רשתות שותפים מסוימות יוצאות מנקודת הנחה שהלידים שהשותפים שלהם מייצרים הם שלהם והם יכולים לעשות בהם כרצונם, לרבות יצירת רשימות תפוצה ושליחת קמפיינים נוספים. אז זהו שלא! הלידים שייצרתם הם שלכם ושל לקוח הקצה בלבד, לקוח הקצה יכול להשתמש בהם לצרכי קידום המוצר עבורו רכש את הלידים וגם זאת תוך שימוש בתקנון ובאישור אקטיבי בדף הנחיתה.

הסתרת פרטים

חברות מסוימות לא מאפשרות לשותפים לצפות בפרטי הלידים המלאים שלהם בטענה הזויה שמדובר בליד של הלקוח. אני ממליץ להפסיק לעבוד עם חברה כזו במיידי כי מדובר במעשה מרמה ברור.

מהם הסיכונים ללידים שלכם אצל לקוחות הקצה?

הסיכון העיקרי הוא "פסילת יתר" – לקוחות שפשוט מקזזים אחוזי פסילה מסוימים ללא סיבה מוצדקת וכך מוזילים את העלות ליד שלהם.

אז איך מתגברים על קשיים אלו?

הפתרון הכי טוב הוא להשתמש במערכת ניהול לידים לכל הקמפיינים שאתם מקדמים כולל קמפיינים שקיבלתם מרשתות שותפים. פשוט בקשו את החומרים הפרסומיים, בנו דף נחיתה במערכת שלכם ונתבו את הלידים שאתם מייצרים למערכת של רשת השותפים.

זה אולי נשמע לכם מסובך אבל ממש לא… מערכת Leadpoint מאפשרת לכם לבנות קמפיין ב-5 דקות עבודה בלבד.

אילו נזקים יכולים להיגרם לכם?

  • ירידה בהכנסות כאשר ההכנסות של הצד השלישי עולות.

  • שחיקה – שימוש חוזר בלידים שלכם יביא לירידה באיכות מאגר המידע.

בצעו מעקב פסילות והתמקחו במידת הצורך עם הלקוח או רשת השותפים אתם אתם עובדים.

כעת שהלידים שלכם מוגינם אף אחד לא יוכל לרמות אותכם.

בהצלחה!