אנחנו מבינים שלפעמים אתם מרגישים לא בנוח כשמדברים אתכם על מונחים מעולם הפרסום הדיגיטלי..

אל דאגה, ריכזנו עבורכם מספר מונחי מפתח שיעזרו לכם.

 

ROI) Return on investment) – החזר השקעה

מדד כלכלי להערכת כדאיות של פעולה הכרוכה בהשקעת כסף, זמן או משאבים אחרים. במילים אחרות, כמות ההכנסה המתקבלת ביחס לעלות ההשקעה. לדוגמה מדידת רווח מהשקעה במקורות לידים שונים – כמה כסף שילמתי עבור לידים, וכמה כסף הרווחתי מאותם לידים. באמצעות ROI ניתן לבחון את קצב ההתקדמות למול יעדים, מתחרים או השווקים. חשוב לזכור כי הרווח מההשקעה יכול להתבטא גם בנאמנות לקוחות או חיזוק תדמית המותג, אשר קשה למדוד בכסף.

CPM) Cost Per Mile)

עלות עבור חשיפה של 1,000

CPC (Cost Per Click)

תשלום עבור הקלקה. מודל הפרסום הנפוץ ביותר הנמצא בשימוש החברות הגדולות ביותר כגון גוגל ופייסבוק. במודל זה המפרסם משלם עבור הקלקה על המודעה שלו מחיר ההקלקה משתנה מחברה לחברה והוא תלוי במספר המפרסמים המתחרים על הביטוי הרצוי.

CPL) Cost Per Lead)

תשלום עבור ליד. במודל זה המפרסם משלם לספק לידים עבור ליד. עלות ליד משתנה בהתאם לתחום, תחרות ועוד מספר פרמטרים. מודל זה נפוץ בארץ בשנים האחרונות.

CPA) Cost Per Action)

תשלום עבור פעולה. במודל זה המפרסם משלם עבור פעולה שלקוח פוטנציאלי ביצע בהתאם להגדרה מראש. לדוגמא כמפרסם אני מוכן לשלם 10% ממכירת מוצר באתר שלי, או תשלום קבוע עבור כל משתמש שירשם לאתר שלי. מודל זה נפוץ יותר בארה"ב ובאירופה.

ליד

פרטים של לקוח פוטנציאלי, המאפשרים לחברה, עסק או ספק של מוצר/שירות ליצור איתו קשר לצורך גיוסו כלקוח.

CRM) Customer Relationship Management)

ניהול קשרי לקוחות. תחום העוסק בשירות לקוחות ובהבנה וניתוח של צורכיהם באמצעות כלים טכנולוגיים, במטרה לסייע לארגון לנהל את הקשר עם לקוחותיו. מערכת CRM משלבת בין פעולות שיווקיות ללקוחות חדשים לבין פעולות לשימור לקוחות ופיתוח בסיס הלקוחות הקיים. מערכת ניהול לידים מבוססת על הרעיון של מערכת CRM.

מדיה

כינוי לערוצים שונים בהם ניתן לקנות שטחי פרסום. מדיה יכולה להיות אתר אינטרנט, רשימת תפוצה, שלט פרסום, פרסומות בטלוויזיה ועוד.

טיוב לידים

טיוב לידים הוא למעשה תהליך פשוט באמצעותו מוודאים כי ליד הוא באמת רלוונטי לפני העברתו ללקוח.

רשת שותפים

תוכניות שותפים באינטרנט הן זירת פרסום מבוססת תוצאות באינטרנט, המחברת בין מפרסמים לבין בעלי מדיה אינטרנטית –השותפים . מפרסמים נהנים מפרסום מבוסס תוצאות לקהל היעד המתאים להם. השותפים מתרגמים את תנועת הגולשים שלהם לכסף מפרסום המתאים לפרופיל הקהל שלהם.

בישראל פועלות רשתות שותפים רבות, אליהן ניתן לפנות, להציג את המוצר שלכם ולבקש הצעת מחיר לליד.

מאגרי מידע

מאגר מידע הוא מאגר (רשימה) של נמענים שנאסף בדרכים שונות (הרשמות לאתרים ושירותים שונים לדוגמא). מאגר מידע יכול להיות מפולח לפי הצורך שלכם וניתן להשתמש בו באמצעות דיוור ישיר (שליחת ניוזלטר פרסומי), שליחת sms ועוד.

Affiliate – שיווק שותפים

מודל של שותפות עסקית בין עסקים לבין משווקים/מפרסמים, בו השותפים אחראיים לניתוב לקוחות אל אתר העסק או דף הנחיתה שלו בשיטות שונות כגון קידום במנועי החיפוש (SEO) ,שיווק במנועי החיפוש (SEM) ,שיווק באמצעות דיוור ישיר ועוד. השותפים מקבלים עמלות על כל המרה שהוגדרה מראש (למשל רכישה, מילוי טפסי הרשמה באתר, צפייה בכמות מסוימת של דפים, וכדומה). מודל זה מאפשר לכל בעל מדיה (גם אם מדובר בילד המנהל בלוג פשוט עם הרבה תנועת גולשים) להרוויח כסף מפרסום.

דיוור ישיר

שיטת פרסום המבוססת על שליחת ניוזלטר (אימייל) לקבוצה של אנשים לדוא"ל. חברות מסויימות מציעות שליחה לרשימות תפוצה מפולחות לפי פרמטרים שונים.

מערכת דיוור

מערכת המאפשרת שליחת כמויות גדולות של אימיילים.

המרה

התוצאה הישירה והרצויה מהפרסום שלכם. לדוגמא הגדרתם שאתם מעוניינים לקבל לידים. כל ליד הנכנס למערכת הוא המרה.

דפי נחיתה

דפי נחיתה הם עמודי אינטרנט המכילים מסר פרסומי בצורה תמציתית ושיווקית ומאפשרים ללקוחות פוטנציאליים להשאיר פרטים על מנת שתוכלו לחזור אליו עם פרטים נוספים אודות המוצר/שרות שאתם מציעים.

פרסום מבוסס תוצאות (Performance)

מודל זה מציע למפרסמים תשלום עמלות רק בעבור מתעניינים (לידים) או עסקאות שנסגרו בפועל ((CPA.

המפרסם יכול לקדם את מוצר/שרות שלו לעשרות ולמאות אתרים המרכזים בתוכם תנועת גולשים רלוונטית המשווקים את המוצר (שותפים) עבור המפרסם ומתוגמלים על בסיס ביצועים בלבד.