אחרי שהגעתם להחלטה לעבוד במודל לידים, תופתעו לגלות שמשימת התמחור לא ממש פשוטה. מחירי לידים משתנים מתחום לתחום ומושפעים ממשתנים רבים. כמפרסם (לקוח) תרצה לדעת מהו מחיר הליד בשוק על מנת שתוכל לרכוש לידים במחירים הטובים ביותר. בסופו של דבר מדובר בסוג של בורסה המושפעת באופן ישיר מהלך הרוח בשוק,  כך שמחירי לידים יכולים להשתנות מדי יום.

מחירי לידים מושפעים מהפרמטרים הבאים:

ביקוש / תחרות

מחירי לידים מושפעים באופן ישיר מרמת הביקוש בשוק הפרסום המקומי. ככל שתהיה דרישה גדולה יותר ללידים בתחום מסוים כך מחיר הליד יכול לעלות או לרדת. מחיר ליד יכול לעלות כאשר הביקוש מביא להצפת המסר. לדוגמה מספר רב של חברות המעוניינות בלידים בתחום המשכנתאות יביא לפגיעה ביכולת של כל החברות לספק לידים בתחום מאחר והמסר הזה הגיע למספר רב מדי של משתמשים. מנגד, מחיר ליד יכול לרדת כאשר המסר עובד טוב ויש תחרות בין מספר רב של חברות המספקות לידים.

זכרו שהמדיה הפרסומית בשוק הישראלי מוגבלת ובשלב מסוים תהיה חפיפה שתיצור תחרות. במצב של תחרות מחיר גבוה יותר (וכמובן מסר פרסומי איכותי יותר) יעשה את ההבדל.

איכות המוצר/המסר הפרסומי

מסר פרסומי נכון ישיג המרה טובה יותר – כלומר יותר אנשים שיחשפו אליו ישאירו פרטים – לידים. במצב כזה משתלם לחברות הפרסום להוזיל את שווי הליד מכיוון שההמרה גבוהה יותר.

מסר שיעבוד טוב (ייצר יותר לידים) יביא להורדת מחירים. לדוגמא חברה שיוצאת במבצע משתלם במיוחד.

המרה גבוהה = יותר לידם = יותר רווח.

בלעדיות

אם המוצר שלך דומה למוצרים רבים המשתמשים במודל פרסום לידים, סביר להניח שמחיר הליד יעלה. כמפרסם נסה ליצור בלעדיות כי דווקא מוצר או שירות בלעדיים יכולים לעשות את ההבדל.

טיימינג

טיימיניג זה הכול. שווי לידים מושפע בצורה ישירה מזמן. כך למשל בתקופה של הרשמות למוסדות לימוד שווי לידים בתחום הלימודים ירד מאחר והקהל פתוח יותר לקבל הצעות בתחום. לידים בתחום הלימודים יהיו יקרים יותר בתקופות שאחרי ההרשמות.

איכות הליד

לידים בלעדיים יהיו יקרים יותר מלידים מפוצלים או לידים טלפוניים. למידע נוסף קראו את המאמר הבא.

שווי המוצר / השירות

מחיר ליד צריך לשקף את מחיר המוצר/השירות, במילים אחרות בהתאמה לרווח של החברה המפרסמת מאותו ליד. לדוגמה בתחום הנדל"ן רווח על ליד שיבשיל לסגירת עסקה יכול להגיע למאות אלפי שקלים (בהתאם לשווי הפרוייקט), כך שמחיר הליד צריך להיות בהתאם (100-200 ₪). אם מדובר במוצר זול יותר, נגיד תיקון מחשב בשווי 300 ₪ עלות הליד תהיה נמוכה יותר.

כמות

במידה ואתם צריכים כמות חודשית גדולה של לידים, מחיר הליד יעלה. רשתות שותפים רבות מתחרות ביניהם על השותפים/המדיות דרכם המוצר שלכם יחשף. חברות אלו צריכות להציע מחיר אטרקטיבי שיגרום למדיות לקדם את המוצר שלכם. לכן במקרים כאלו מחירי הלידים יעלו.

אז כיצד תוכלו לדעת מהי עלות הליד האמיתית בשוק?

סקר שוק – הירשמו למספר רשתות שותפים. בד"כ רשתות השותפים מפרסמות את הקמפיינים שהם מקדמות + מחירי לידים. כך תוכלו לבחון מחירי מוצרים/שירותים דומים ולקבל אומדן.

שימו לב! רשתות שותפים קובעות מחיר שונה  לכל שותף/מדיה פרסומית.

קבלת הצעות מחיר ממספר חברות – פנו למספר חברות המספקות שירותי פרסום מבוסס תוצאות. לאחר מכן תוכלו לקבל מחיר ממוצע ולהבין מהו שווי הליד למוצר שלכם בשוק.

כמה כסף לוקחים המתווכים?

פעמים רבות הליד שלכם עובר מספר ידים. רשתות שותפים עובדות בד"כ ישירות מול החברות המפרסמות או מול משרדי הפרסום. משרדי פרסום גובים עמלה מרשתות השותפים או המדיות. העמלה שלהם על לידים צריכה לנוע בין 30-35% מעלות הליד המקורית. חברות רבות גובות עמלות גבוהות יותר לכן מומלץ לעבוד מול מספר חברות ולהתמקח על המחירים.

לסיכום: אחרי שבדקתם, השוותם והגעת למסקנות זיכרו מספר כללים חשובים:

בחיים כמו בחיים, זול לא בהכרח יותר איכותי ויכול לעלות לכם ביוקר בסוף.

היו גמישים – העלו או הורידו את מחיר הלידים בהתאם להתנהגות השוק.

תוכן תוכן ועוד פעם תוכן – נסו לשפר את ההמרה שלכם בכל שלב, זה המפתח ליצירת לידים איכותיים. טיפים לניהול קמפיין לידים אפקטיבי

אל תהיו עקשנים – אם המודל הזה לא עובד בשבילכם נסו שיטות פרסום אחרות. מה שטוב בשביל אחרים לא טוב בשבילכם בהכרח.

בהצלחה!