כולנו מבינים שעסק בלי לידים לא יכול להתקיים. לידים הם הדלק של העסק והם מקור מרכזי לגיוס לקוחות חדשים. מערכת ניהול לידים תסייע לכם בניהול מערך הלידים שלכם, אך תצטרכו למצוא מקורות לידים על מנת להשלים את התהליך בהצלחה.

לידים ניתן לגייס במגוון שיטות וממקורות שונים, חלקם כרורכים בתשלום וחלקם בחינם.

לפני שאתם ממהרים לזרוק כסף ולנסות את כל השיטות כדאי שתיקחו נשימה ותגדירו את קהל המטרה שלכם, במילים אחרות, למי אתם רוצים לשווק את העסק שלכם. אל תיבהלו, הגדרת קהל מטרה היא תהליך פשוט ואין כל צורך בהוצאות לאנשי מקצוע כאלה ואחרים להשגת מטרה זו. נסו לענות לעצמכם על הנקודות הבאות:

  • גילאים – מה חתך הגילאים של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.
  • מגדר (מין) – לאיזה מגדר תרצו לפנות או באיזה מגדר תרצו להתמקד.
  • חתך גיאוגרפי – האם קהל המטרה שלכם נמצא באיזורים גיאוגרפיים מסויימים.
  • רקע סוציו אקונומי – מה המצב הכלכלי של הלקוחות הפוטנציאליים.

שאלות אלו יעזרו לכם למקד את המאמצים שלכם ולחסוך לכם בהוצאות ומאמצים מיותרים בהמשך.

מקורות גיוס לידים חינמיים

רשתות חברתיות הן מקור מעולה לגיוס לידים ללא עלות. מאחר ורוב הסיכויים שקהל היעד שלכם נמצא באחת מהן, זו סביבה שכדאי להיות בה.

הרחיבו את מאגר החברים שלכם, נסו לצרף חברים בעלי השפעה וקשרים בתחום. כל מסר בו תשתמשו בהמשך צריך להגיע לאזנים הנכונות.. (מומלץ לפתוח חשבון נוסף על שמכם למשימה זו)

קבוצות – רוב הרשתות החברתיות מאפשרות ליצור קבוצות דיון. קבוצות אלו מעולות להעברת מסר שיווקי. וודאו שהקבוצה שלכם אטרקטיבית, מעודכנת ובעלת תוכן איכותי. צרפו כמה שיותר מכרים לקבוצה.

דפים עסקיים בפייסבוק – דף עסקי יאפשר לכם להציג את העסק שלכם, לאסוף לייקים ולפרסם תוכן שונה.

פרופיל לינקדאין – הרשת החברתית המקצועית הזו צוברת תאוצה בארץ. כדאי לפתוח פרופיל ולצרף חברים.

פשוט הפיצו את הקישור לדף הנחיתה או האתר שלכם ותראו כיצד מגיעים לידים.

טיפים:

  • אל תציפו תוכן, פרסמו 2-3 תכנים בשבוע בהתחלה והגבירו את הקצב בהדרגה.
  • אל תשתמשו רק בתוכן שיווקי, בסופו של דבר אנשים קוראים את התוכן שלכם וזה עלול להרגיז אותם.

מקורות גיוס לידים בתשלום

מדיה – תוכלו לרכוש שטח פרסומי באתי אינטרנט שונים בהם נמצא קהל המטרה שהגדרתם.

רשתות שותפים

תוכניות שותפים באינטרנט הן זירת פרסום מבוססת תוצאות באינטרנט, המחברת בין מפרסמים לבין בעלי מדיה אינטרנטית –השותפים . מפרסמים נהנים מפרסום מבוסס תוצאות לקהל היעד המתאים להם. השותפים מתרגמים את תנועת הגולשים שלהם לכסף מפרסום המתאים לפרופיל הקהל שלהם.

בישראל פועלות רשתות שותפים רבות, אליהן ניתן לפנות, להציג את המוצר שלכם ולבקש הצעת מחיר לליד.

מאגרי מידע – מאגר מידע הוא רשימת נמענים שנאספת בדרכים שונות (הרשמות לאתרים ושירותים שונים לדוגמא). מאגר מידע יכול להיות מפולח לפי הצורך שלכם וניתן להשתמש בו באמצעות דיוור ישיר (שליחת ניוזלטר פרסומי), שליחת sms ועוד.

שימו לב! וודאו כי מאגר המידע בו תרצו להשתמש הוא חוקי ועומד בכל הקריטריונים המשפטיים.

פרסום ממומן במנועי חיפוש (SEM) – איסוף לידים באמצעות פרסום ממומן במודל PPC (תשלום לפי הקלקה) במנועי החיפוש המובילים, גוגל ובינג. איסוף לידים בשיטה זו מצריך ידע בתחום ולכן מומלץ לפנות לאיש מקצוע.

מוקדי מכירות – איסוף לידים באמצעות מוקד מכירות טלפוני היא שיטה ישנה ויעילה עדיין. חברות רבות מציעות שירות מכירות לפי שעה. חשוב לדעת שמוקד מכירות טלפוני צריך דלק, כלומר, מאגר טלפוני של לידים פוטנציאליים. מאגר מידע ירכש בנפרד בד"כ.

אתר החברה – גם האתר שלכם יכול להיות מקור לא רע ללידים ללא עלות. אם אין לכם כזה, כדאי שיהיה. קדמו את האתר שלכם באמצעות חברים ופרסום ויראלי ברשתות חברתיות ודאגו לתוכן איכותי ורלוונטי. חשוב שיהיה באתר טופס ליצירת קשר ושעמוד הבית שלכם יהיה אטרקטיבי ומניע לפעולה.

לרשימות חברות המציעות פרסום מבוסס תוצאות בתשלום לחצו כאן

בהצלחה!