מהי רשת שותפים? (שיווק שותפים)

רשת שותפים (Affiliate Network) היא נקודת מפגש בין מפרסמים (לקוחות קצה) ובעלי מדיה (אתרים, בעלי רשימות תפוצה, Ad Networds וכעוד)דרכה משלמים מפרסמים עמלות לשותפים (affiliates) במודל הצלחה, כלומר על כל ליד, הפניה, מכירה שהגיעו דרך השותף. רשת שותפים היא הדרך האמינה והיעילה ביותר בפרסום באינטרנט כיום.

מדוע כדאי למפרסמים לפרסם באמצעות רשת שותפים?

זה פשוט. מפרסמים ברשת שותפים משלמים על תוצאות בלבד- מכירות או לידים, ובאותה עת נהנים מחשיפה רבה ללא עלות כלשהי.

מדוע בעלי מדיה משתמשים ברשת שותפים ולא עובדים ישירות מול המפרסמים?

בעלי המדיה (השותפים) נהנים ממיקסום הכנסות אתר האינטרנט שלהם ומתרגמים את תנועת הגולשים באתר שלהם לכסף. רשת שותפים מאפשרת לשותפים (אפיליאט):

  • פילוח והתאמת קמפיינים לקהל הגולשים באתר השותף. פילוח ומיקוד מאפשר לשותף לשפר את אחוז ההמרה שלו ובמילים אחרות להגדיל את הרווחים.

  • מגוון קמפיינים.

  • התעסקות במנהלה – לא כל שותף בנוי להתעסקות עם גביה ממספר לקוחות.

  • מעקב – אנו עוקבים, מנתחים ומדווחים על כל הפעולות המתבצעות דרך המודעות.

מה כוללת פעילות נכונה של רשת שותפים

1. איתור שותפים ומפרסמים

בראש ובראשונה תצטרכו את שני הגורמים הללו על מנת להתחיל פעילות במודל של רשת שותפים.

שותפים – על מנת לאתר את השותפים המתאימים ביותר עליכם לעשות מחקר ולסמן שותפים פוטנציאליים. פשוט בצעו ניתוח אתרים עם טראפיק איכותי פוטנציאל או כאלו שהשרת שלהם הוא פוטנציאל לרשימת תפוצה איכותית. פורומים, אתרי דרושם, בלוגים איכותיים הם דוגמא לשותפים פוטנציאליים. השלב הבא הוא פשוט ליזום פנייה ולהציע את השרות שלכם.

לקוחות – גם פה כדאי ואף רצוי לבצע מחקר שוק ולסמן לקוחות המשתמשים בשיטת הפרסום הזו ו/או לקוחות שהמוצר שלהם מתאים לפרסום מבוסס תוצאות.

טיפ: הקליקו על מודעות בפייסבוק או בגוגל ובדקו אילו פרסומים נשלחים אליכם לתיבת הדוא"ל.

הביצה והתרנגולת

אז למי פונים לפני? לשותפים או ללקוחות? התשובה אינה חד משמעית וההמלצה שלנו היא לעשות זאת במקביל.

 

2. ניהול קשר שוטף

השלב השני יצריך מכם שמירה על קשר שוטף עם השותפים והלקוחות שלכם. פרסום מבוסס תוצאות הוא עניין מורכב ולא תמיד התוצאות מגיעות בהתחלה… נסו לעשות התאמה בין המדיה ללקוח או במילים אחרות להציע קמפיינים לשותפים המתאימים ביותר.

טיפ: שלחו עדכונים, המלצות ואפילו סתם איחולי חג שמח – זה תמיד עובד.

 

3. קריאייטיב

רשת שותפים נמדדת באיכות התוצאות שלה. רשת שותפים שתציע קמפיינים לא ממירים לשותפים או שלא תייצר לידים איכותיים למפרסם לא תצליח לשרוד יותר מדי זמן… השקיעו מאמץ בבחינת הקמפיין והמסרים ואם צריך ספקו גם חומרים פרסומיים מתאימים (דפי נחיתה לדוגמא). שימת דגש על איכות תעזור לכם בניהול רשת שותפים רווחית.

 

4. מערכת ניהול לידים

על מנת שתוכלו לנהל את כל המערך הזה בצורה יעילה ומסודרת בחרו מערכת ניהול לידים איכותית. מערכת איכותית צריכה לכלול מספר אפשרויות:

ניהול לידים במקום אחד – ייצוא, שינוי סטטוס, סטטיסטיקה ועוד.

נגישות ושקיפות ללקוחות ולשותפים – אפשרות לתת גישה ללקוחות ולשותפים לצפייה בתוצאות בזמן אמת.

– נוחות שימוש – מערכת ידידותית ופשוטה להבנה.

 

5. מוסר תשלומים

רשת שותפים אמורה לספק ביטחון כלכלי לשותפים שלה. הימנעו מעבודה עם לקוחות שמשלמים שוטף + מתישהו על מנת שתוכלו לשלם לשותפים שלכם בזמן ולא לפגוע בהם.

 

בהצלחה!