לצערנו, בשנים האחרונות צצו מספר שיטות "עוקץ" של מפרסמים ורשתות שותפים בפרסום מבוסס לידים שמטרתם אחת – להרוויח כסף נוסף ופרסום חינם על חשבונכם.

מאחר ופרסום לידים מבוסס על תשלום עבור תוצאות בלבד "שיטת הפסילות" תפסה תאוצה והתפתחה לשיטות יצירתיות ומגוונות שמטרתן לשלם לכם ספקי הלידים כמה שפחות. ההיגיון הוא פשוט – בקמפיין לידים המפרסם מקבל חשיפה גדולה בנוסף לתוצאות עליהם הוא אמור לשלם. ה"לגיטמציה" לפסול היא למעשה חסכון משמעותי בתקציב הפרסום – על חשבונכם!.

סיבות הפסילה המקובלות הנן:

1. פרטים שגויים.

2. לא עונה יותר מ 3-5 פעמים.

3. לא מעוניין במוצר.

4. נשלח בטעות.

(במקרים מסוימים מפרסמים מבקשים הגבלות (סיבות פסילה) נוספות כגון: מיקום גאוגרפי, מצב בנק וכ'.) למידע נוסף על טיוב לידים לחץ כאן

להלן סקירה של מרבית שיטות המרמה הקיימות כיום:

1. פסילת יתר

כספקי לידים אתם מקבלים דו"ח איכות או דו"ח לידים בתחילת כל חודש עבור חודש הפעילות הקודם, מרשתות השותפים או מהמפרסמים עצמם. בדו"ח זה מפורטים הלידים שנפסלו או אושרו כולל פירוט (סיבות הפסילה).

אם קידמתם קמפיין מול רשת שותפים הסיכון שלכם כפול – רשת שותפים עושה במקרים רבים גם טיוב לידים לפני שליחה ללקוח, כלומר, נציג טלפוני מבצע שיחה לליד ומוודא שהוא אכן מתעניין במוצר ורק לאחר מכן מעביר את הליד למפרסם.

אז מה יכול להשתבש?

שיחת הטיוב  – שיחת טיוב "לא נכונה" יכולה לכלול:

– חוסר בהירות מצד הנציג הטלפוני.

– סיבות פסילה נוספות שאינכם מודעים אליהם.

– שיחה מאוחרת (חזרה לליד יותר מיומיים לאחר שהשאיר פרטים)

איך נמנעים?

בדקו את רשת השותפים אתה אתם עובדים, השאירו את הפרטים שלכם והמתינו לשיחת הטיוב. בדקו כמה זמן לקח למטייב להתקשר והאם שיחת הטיוב הייתה ברורה ומתואמת עם מסרי הקמפיין אותו קידמתם.

טיפ: לרשתות שותפים רבות יש הקלטות של שיחת הטיוב. בקשו אותם.

פסילה אוטומטית

מפרסמים רבים "מפתים" אתכם במחיר גבוה לליד בידיעה שבסוף החודש הם יפסלו אחוז גבוה מהלידים מהסיבות הלא נכונות. כך, בסוף חודש הפעילות העמלה האמתית שקיבלתם נמוכה הרבה יותר בחישוב כולל.

איך נמנעים?

– דרשו דו"ח פסילות מפורט ופשוט בצעו שיחת ווידוא משלכם ללידים הפסולים ואמתו אתם את סיבת הפסילה המדווחת.

– במקרה שמצאתם פערים פשוט הגישו ערעור למפרסם או לרשת השותפים ותדרשו את התשלום שמגיע לכם.

שימו לב: מפרסמים מסוימים מעקבים את שליחת הדו"ח בגלל אלמנט הזמן… ההגיון שלהם פשוט – ככל שתתקשרו לליד מאוחר יותר הסיכוי שלא יזכור את הקמפיין שקדימתם גדל וכך היכולת שלכם לערער נפגעת.

2. שימוש חוזר בלידים שלכם

רשתות שותפים אוגרות את הלידים שלכם ברשימת דיוור משלהם ומשתמשים בהם לאחר מכן ללא ידיעתכם. הדבר אינו חוקי והוא מצריך אישור שלכם. אין צורך לציין את החשיבות בשמירה על רשימת תפוצה…

איך מתמודדים?

מלכודות

אימיילים שמשתמשים בהם אך ורק לצורכי בדיקה. כלומר, אין סיכוי שהאימייל הזה יגיע לרשימת תפוצה שהיא לא שלכם. את המלכודות משאירים כמתעניינים "אמיתיים" בדפי הנחיתה ואז ניתן לבדוק אם מדוור אחר שולח אליהם פרסומים.

אישור קבלת דיוורים/הצטרפות לרשימת תפוצה

שימו לב לצ'קבוקס בדפי הנחיתה שאתם שולחים. רשתות שותפים רבות מסמנות באופן אוטומטי את צ'קבוקס האישור. בקשו מהם לבטל סימון אוטומטי זה ותמנעו צרות בהמשך.

הסתרת פרטים

רשתות שותפים מסוימות החליטו שהלידים שלכם שייכים ללקוח ולכן אין לכם זכות לקבל את הפרטים שלהם. בשיטה זו רשת השותפים מסתירה ממכם את פרטי הליד כגון שם וטלפון ומספקת לכם רק כתובת ip. המטרה היא שלא תוכלו לבדוק את הלידים מאוחר יותר וכך לגלות את המרמה.

איך נמנעים?

כמובן שטענה זו היא חסרת כל שחר וזכותכם המלאה לראות את פרטי הלידים שאתם העברתם. פשוט דרשו גישה לנתונים אלו ואל תעבדו עם חברה שמסרבת.

כיצד בודקים ממי נשלח דיוור למלכודת ששתלתם?

  • לחצו על הקישור בדיוור ובדקו את כתובת הדפדפן בדף הנחיתה.
  • בדקו למי שייך הדומיין. ניתן להשתמש ב http://who.is/ או בשירותים דומים.
  • חפשו למי קשור שם מחזיק הדומיין ולאיזו חברה הוא שייך ועשו את ההקשרים.

שימו לב! רשתות שותפים משתמשות בצד שלישי לעתים קרובות לשליחת דיוורים למיילים גנובים. כלומר גורם שאינו מוכר שולח דיוורים לאימיילים שלכם שלמעשה קיבל את הרשימה מחברה אתה עבדתם.

 

3. המלצות נוספות

סגירת אחוזי פסילה קבועים מראש

לפני תחילת הקמפיין והפעילות פשוט סכמו עם המפרסם או רשת השותפים על אחוזי פסילה קבועים בחוזה. בד"כ 10-15% הם אחוזי פסילה הגיוניים.

בדקו היטב מהם סיבות הפסילה של כל מפרסם לפני תחילת פעילות. לא תמיד סיבות הפסילה מופיעות בפרטי הקמפיין…

עצרו פעילות

אם גיליתם ניסיון לתרמית פשוט הפסיקו לעבוד עם אותה חברה. לא חסרים מפרסמים ורשתות שותפים בעולם הזה.

 

שלא יעבדו עליכם!