לקוחות רבים פונים אלינו ומבקשים לקדם את המוצר/שרות שלהם באמצעות קמפיין לידים, חלקם נענים בחיוב ולחלק לא קטן מהם אנו מציעים פתרונות פרסום אחרים (לא פחות טובים אגב).

אז החלטנו לכתוב לכם מדריך קטן במטרה לסייע לכם להבין האם קמפיין לידים היא שיטה שמתאימה לכם.

עלות מול תועלת הדדית

ראשית, יש להבין שמדובר בשני גורמים עם אינטרסים זהים – להרוויח. כן, גם משרד הפרסום או רשת השותפים אליהם פניתם הם עסק וקידום העסק שלכם הוא עסק כלכלי בשבילם לא פחות. לכן, המוצר/שרות שלכם צריך להיות בעל פוטנציאל רווח במודל של קמפיין לידים.

איך מודדים פוטנציאל הצלחה או רווחיות של קמפיין לידים?

שאלה לא פשוטה… ננסה לענות עליה במספר דוגמאות:

  1. סוג המוצר/שרות אותו אתם מעוניינים לקדם

כדי לענות לעצכם על שאלה זו בדקו תחילה האם המוצר שלכם אטרקטיבי? האם הוא מביא אתו בשורה חדשה? לדוגמא: אם אתם מעוניינים לפרסם בר מים בשנת 2015 כדאי לכם לבחון היטב את המחיר ואת סוג בר המים, שכן קיימים מאות סוגים ומגוון מחירים למוצר זה. אם לדוגמה תרצו לקדם קורס לימודי כלשהו בקמפיין לידים, שאלו את עצמכם כמה אטרקטיבי קורס כזה בשביל הקהל הפוטנציאלי. במידה והמוצר שלכם יקר יחסית לשוק או פחות "חדשני" במינוחים של שוק, סביר להניח שקמפיין לידים לא יתן לכם את הפתרון הרצוי.

 

  1. קהל המטרה

קהל המטרה הוא פרמטר חשוב ביותר בקמפיין לידים. קמפיינים שפונים לקהל רחב יותר, ללא הגבלת גיל או מיקום גיאוגרפי יעבדו טוב יותר. ככל שתמקדו קהל תקשו על משרד הפרסום לייצר לכם לידים, שכן אפשרויות ההפצה שלו מצטמצמות באופן טבעי. במצב כזה יהיה למשרד הפרסום פחות משתלם לעבוד במודל של קמפיין לידים.

 

  1. עלויות

כמובן שעלות הליד אותה אתם מעוניינים לשלם מושפעת ישירות מהרווח הפוטנציאלי שלכם אותו אתם יודעים לחשב לבד… מיותר לציין שעלות ליד נמוכה, הן ביחס למתחרים שלכם בשוק והן ביחס לאיכות הקמפיין שלכם תקשה עליכם למצוא חברה שתסכים לקמפיין לידים. נסו לתת מחיר הוגן ומידתי ביחס למוצר שלכם על מנת לעודד את משרד הפרסום לעשות עבורכם עבודה טובה.

המלצה: יחס ממוצע טוב לסגירת עסקה הוא 1/10. כלומר מתוך 10 לידים 1 הופך ללקוח פעיל. נסו לחשב את העלות שלכם אל מול הרווח בשיטה זו על מנת לתמחר את עלות הליד אותה תשלמו.

שיטה נוספת היא פשוט לעשות מחקר שוק ולברר כמה משלמים המתחרים שלכם ולהתאים את המחיר שלכם לשוק…

 

  1. תנאי תקינות לידים

שימו לב שלא הגזמתם בתנאי תקינות הליד שהצבתם למשרד הפרסום… תקינות ליד צריכה לכלול לא יותר מ 2-3 פרמטרים נוספים אותם תרצו לבדוק לפני שאתם משלמים. אובר תנאי תקינות פשוט תייצר קמפיין לידים לא איכותי ותייצר אנטיגוניזם מצד חברת הפרסום. צריך לזכור, שכל תנאי תקינות מפחית את הרווח של חברת הפרסום ופוגם באטרקטיביות שלכם בסופו של דבר.

טיפ: לעיתים כדאי לספוג לידים "לא איכותיים" להגדרתכם ולו רק כדאי לשמור על שם טוב ועל כמות שמתוכה יגיעו הלידים האיכותיים באמת להם אם מייחלים.

 

  1. תחרות

חשוב מאוד לערוך סקר שוק ולהבין מה העלויות ושיטות העבודה של המתחרים שלכם. במידה ותוותרו על השלב הזה אתם צפויים לבעיות לא מעטות בכל מה שנוגע לקמפיין לידים. חברות הפרסום ורשתות השותפים פועלים כמו חנות מכולת אליה נכנסים לקוחות וקונים מוצרים. המוצרים האלה לצורך ההדגמה הם אתם, והלקוחות שלהם הם היכולת שלכם להפיץ את המסר ולגייס לקוחות חדשים. לאותם מדיות שעובדות עם משרדי הפרסום אין סנטימנטים אליכם והם יקדמו קמפיינים שמצטיירים בעיניהם ככלכליים. כך שאם התנאים של המתחרים שלכם טובים יותר הם פשוט 'יקחו' לכם לקוחות פוטנציאליים.

 

קמפיין לידים – הבעיות

יכולות לצוץ מספר בעיות לא פשוטות בכל הקשור לקמפיין לידים לא איכותי.

  1. פגיעה במותג – לקוחות שמצטיירים ככאלה שפוסלים יותר מדי או משלמים נמוך ביחס לאחרים עשויים לגרום למפרסמים פשוט לא לרצות לעבוד איתם. (לא חסרים לקוחות כאלה בשוק…)
  2. פגיעה ביכולת הייצור והחשיפה – על טעויות משלמים ואנשים לא נוטים לשכוח כל כך מהר… שימו לב שאתם לא מייצרים לעצמכם "תנועות נגד", נסו להיות הוגנים ולעצור חברות שאינן מספקות את הסחורה בזמן ולא לחכות לסוף החודש….
  3. מה שזול עולה בסוף ביוקר – אי שימת לב לפרטים, חוסר מעקב תוך כדי פעילות וחתיצה על חוזים דרקוניים (לדוגמה חוזה גידור פסילות) יכול לעלות לכם ביוקר…

טיפ: התחילו פעילות בפיילוט של 50-100 לידים על מנת לבחון את החברה בה בחרתם.

 

אז מה התחליפים?

לשמחתנו ולשמחתכם לא חסרות שיטות פרסום אלטרנטיביות ולא פחות אטרקטיביות… פרסום ממומן בפייסבוק, חשיפה באתרים שונים והפצה לרשימות דיוור הם חלק מהפתרונות עליהם תוכלו לקרוא בכתבות נוספות באתר.

 

צריכים עזרה? מעוניינים בקמפיין לידים ולא יודעים מאיפה להתחיל? אין בעיה אנחנו כאן בשבילכם. יצירת קשר