בתקופה האחרונה מפרסמים רבים מתעניינים בקמפיינים ממוקדים במטרה לנצל את יתרונות הפרסום באינטרנט ולמקסם את תקציב הפרסום. כשמדברים על מיקוד אי אפשר שלא לכלול קמפיין פייסבוק בתמהיל השיווק.

קצת נתונים…

ברבעון השלישי דיווחה פייסבוק על זינוק של 64% מהכנסותיה מפרסום לסך של 2.96 מיליארד דולר, ואמרה כי מחירי הפרסום זינקו ב–274% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

ומה קורה עם הלייקים שיש לכם בעמוד?

פרסום חינם בפייסבוק זה פאסה…

לפי הערכות חיצוניות, כאשר מותג מפרסם בפייסבוק, רק 2%–8% מהגולשים שעשו "לייק" לעמוד המותג יראו את הפרסום. במקביל, פייסבוק מקדמת באגרסיביות את מוצרי הפרסום שלה.

מרק צוקרברג

מרק צוקרברג, צילום: איפי

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אז מהן אפשרויות הפילוח בפייסבוק?

כשמדסרים על הפילוח, הכוונה היא ליכולת שלכם להציג את המודעה שלכם לקהל מסויים המתאים להגדרות שלכם במטרה למקסם את הוצאות הפרסום ולהשיג תוצאות טובות יותר.

פייסבוק מציעה מגוון פרמטרים לפילוח קהל:

פילוח לפי גילאים

מאפשר לכם להגידר מה טווח הגילאים של הקהל שלכם. כך למשל תוכלו להציג מודעה לקורס פסיכומטרי לקהל של גילאי 18-24.

פילוח לפי מין

תוכלו לבחור האם הקמפיין שלכם מיועד לנשים, לגברים או לשניהם. דרך חכמה להשתמש בפילוח כזה היא ליצור 2 סוגי מודעות כאשר כל אחת פונה למין מסויים. פניה ישירה לפי מין יכולה לשפר את התוצאות שלכם.

פילוח לפי אזור, עיר, ישוב

פייסבוק מאפשרת לנו לבחור את המיקום הגאוגרפי של הקהל שלנו. לדוגמא: אם יש לכם עסק שיושב בפתח תקווה לא תרצו "לבזבז" חשיפה על אנשים שנמצאים בצפון.

פילוח לפי שפה

פילוח שפה מאפשר לנו לבחור את השפה בה הגולש משתמש… כך לדוגמה משתמשים מהמגזר הערבי גולשים בפייסבוק בשפה הערבית. חשוב לציין שפילוח זה אינו מדוייק מאחר וגולשים רבים אינם גולשים בשפה העיקרית שלהם… רבים גולשים בממשק באנגלית.

פילוח לפי תחומי עניין

פייסבוק מאפשרת לנו לפנות לקהל שמתעניין בתחומים מסויימים כגון עסקים, בריאות ויופי, נדל"ן, פיננסי ועוד. חשוב לדעת שפייסבוק אוספת מידע על כל גולש ומקטלגת אותו תחת נושאים אלו. לדוגמה: אנשים שעשו לייקים על עמודים עסקיים בתחום האופנה, יקוטלגו תחת תחום עניין אופנה.

פילוח לפי התנהגות

פייסבוק מאפשרת לנו לפנות לאנשים לפי דפוס התנהגות דיגיטלי. נשמע קצת מסובך? נסביר: התנהגות דיגיטלית היא דפוסים שחוזרים על עצמם ומסמנים גולש כפוטנציאל לחזור עליהם שנית. לדוגמה: אם אתם מקדמים מוצר לרכישה אונליין תרצו לטרגט קהל שנוהג לרכוש מוצרים אונליין.

בין האפשרויות ניתן למצוא:

אנשים שמשלמים לפייסבוק, מנהלי עמודים עסקיים ועוד.

פילוח לפי התקן הגלישה

מאפשר לנו להגיע לקהל שגולש מהתקן מסויים או ממספר התקנים שהגדרנו. לדוגמה: אם חשקתם בקמפיין להורדת אפליקציית אייפון חדשה שהשקתם תרצו לפנות אך ורק לקהל עם מכישירי אייפון… אם הקמפיין שלכם רלוונטי לאפליקציות מובייל אין טעם לפרסם אותו לגולשים שגולשים ממחשב אישי/נייד.

אפשרויות נוספות

פניה לקהל של עמוד עסקי:

אם לדוגמה יש לכם עמוד עסקי פעיל ואטרקטיבי שכולל כמות נכבדת של לייקים תוכלו לכוון את הקמפיין שלכם לקהל הזה בלבד.
פניה לקהל לפי משתמשים:

ניתן לפרסם לקהל המחובר לפרופיל מסויים בפייסבוק. כך לדוגמה תוכלו לפרסם קמפיין שעוסק בשיווק דיגיטלי לחברים או עוקסים של גורו בתחום שאתם מכירים.

פילוח מיוחד (בלעדי לליד פוינט)

ליד פוינט פיתחה טכנולוגיה מיוחדת המאפשרת לנו לייצר לכם קהל מטרה ממוקד ואיכותי הרבה יותר מהאפשרויות שפייסבוק מציעות… הטכנולוגיה שלנו מאפשר "לשלוף" קהל ממקומות רלוונטים כמו אירועים, עמודים עסקיים וקבוצות ולהפוך אותו לקהל מטרה של קמפיין הפייסבוק שלכם.

כך לדוגמה נוכל לבנות קהל שמורכב מקבוצות של אמהות במידה ונרצה לשווק קמפיין המתאים לאמהות.

חשוב לציין…

פרסום נכון ואפקטיבי עובד גם על כמות ויכולת חשיפה… ככל שתשתמשו ביותר סננים או חיתוכים כמות הקבל שלכם לא תהיה אפקטיבית בפרסום. קהל אפקטיבי צריך לכלול לא פחות מ 50,000 בהערכת החישפה של פייסבוק (הערכה שמחושבת אונליין מרגע סימון הסננים בקמפיין)

יש לכם שאלות? לא יודעים מאיפה להתחיל? אל דאגה אנחנו כאן בשבילכם. צרו קשר>>