כמנהלי שיווק, בעלי עסקים או סתם כאלה שמעוניינים להפיץ את המסר שלהם בעולם, בטח נתקלתם בשאלה מהותית בשלב זה או אחר – האם ניתן/כדאי לרכוש רשימות תפוצה ולהשתמש בהן בפעילות השיווק שלכם?

אז נתחיל מהסבר קצר למי ששכח… רשימת תפוצה היא למעשה רשימה של לקוחות פוטנציאליים הכוללת, איך לא, דרכי יצירת קשר אתם. רשימות תפוצה יכולות להגיע במספר רב של וריאציות, החל מרשימה פשוטה הכוללת מספרי טלפון בלבד ועד לרשימה מפולחת הכילה שמות, טלפונים, כתובות אימייל, תפקיד, כתובת, מין, מגזר ועוד הרבה פרמטריים אפשריים לפילוח קהל..

כיצד מייצרים רשימת תפוצה?

רשימות תפוצה מיוצרות בדרכים רבות ומגוונות:
1. בצורה ידנית – איסוף פרטי אנשים ממקורות ציבוריים לדוגמא: אתר דפי זהב.
2. הרשמה אקטיבית לשירותי אינטרנט: לדוגמא אינדקס עסקים שמצריך הרשמה לכל המעוניין להופיע בו.
3. קרולרם (רובוטים) האוספים מידע של אנשים מהאינטרנט ומרכזים אותו לכדי רשימת תפוצה.
4. בצורה פרונטלית – איסוף פרטי לקוחות בכנסים או אירועים לדוגמא.

אילו שימושים ניתן לעשות ברשימת תפוצה?

רשימות תפוצה משמשות בעיקר לשיווק מוצרים ושירותים שונים של חברות. את רשימות התפוצה ניתן לשלוח לדוגמא באמצעות דיוור ישיר או באמצעות sms עם מסר מתאים ומניע לפעולה. ניתן אפילו לשלוח פרסומים פיזיים לדוגמת פלאיירים לתיבות הדואר. בעבר היו משתמשים בפקסים ככלי שיווק לרשימות תפוצה.
שימוש נוסף הוא מוקד טלפוני המתקשר ומציע מוצרים/שירותים ללקוחות המופיעם ברשימה.

האם כדאי לרכוש רשימת תפוצה?

התשובה היא לא. על מנת לשווק מוצר/שרות כזה או אחר לרשימת תפוצה יש צורך באישור לעשות כך… בקשו מחברות שמחזיקות ברשותן רשימות תפוצה להפיץ את המזר שלכם דרכם, כלומר לשלוח מסר לרשימה במייל או בסמס ולהפנות את המתעניינים אליכם באמצעות טופס או הפניה לאתר שלכם.

ואם בכל זאת החלטתם לרכוש רשימה כזו…

1. בדקו כי הרשימה לא הופצה לגופים רבים כמוכם. במקרה כזה, רשימת התפוצה תהיה "שרופה, ולא תוכלו לייצר ממנה תוצאות איכותיות.
2. קראו היטב את חוק הספאם. לדוגמא: אם אתם עסק כדאי לכם לדעת שמותר לכם לשלוח מסר פרסומי בדיוור ישיר פעם אחת ללא חשש מתביעת ספאם.

בהצלחה!